موسوی یا کروبی ، مسئله این است


KarobiMosavi اول از همه بگویم که گزینه‌ی تحریم از طرف من به دلیل وجود احمدی‌نژاد و تجربه‌ی چهار ساله‌ی ایشان مردود است. من هم مثل خیلی از شما هیچ گزینه‌ی مطلوبی را در میدان نمی‌بینم و به حداقل خود بسنده کرده‌ام ولی چه می‌شود کرد ، می‌ترسم با ادامه روند کنونی اصلا ایرانی نماند که بخواهیم برای آزادیش تلاش کنیم. همین چند روز قبل مطلبی خواندم در مورد احتمال تغییر قانون اساسی برای لغو محدودیت 2 دوره‌ی 4 ساله برای ریاست جمهوری که این یعنی تبدیل ریاست جمهوری به پادشاهی همچون مصر و آذربایجان و جدیدا ونزوئلا و لیبی.
هر وقت شکست های ایران را مرور می کنم 28 مرداد در ذهنم پررنگ می شود، می دانستید که دولت زنده‌ یاد مصدق کودتا را ردیابی کرده بود و عواملش را دستگیر کرده بود ولی آنها را در زندان نگه نداشت و آزادشان کرد.
هر چه با خود می اندیشم که مصدق ،این قهرمان من ، چرا باید چنین اشتباهی بکند و مقدمات سرنگونی خود را رقم بزند ، نمی‌فهمم ، نمی‌فهمم.
ولی یک چیز را می‌فهمم و آن اینکه پدران ما با سکوت و خانه نشینی خود، در به بن بست این حرکت کم مقصر نبودند.
واقعیت اینست که آدم بی خطا وجود ندارد و همین طور ملت بی خطا. ولی بدتر از همه ، آدم و ملتی است که از خطای خود عبرت نگیرد.
ahmadi nejadبه دنبال مقصر نیستم ولی میدانم که ماندن نظامیان در عرصه‌ی قدرت ، 28 مرداد دیگری را رقم خواهد زد.
از انتخابات دور نشویم ، انتخاب میان احمدی‌نژاد و دیگران انتخابی سیاه و سفید نیست بلکه انتخابی در طیف خاکستری است. خدا را شکر اینبار برعکس 84 میدانیم چه نمی‌خواهیم ولی مثل همیشه نمی‌دانیم چه می‌خواهیم؟
احمدی‌نژاد نماینده‌ی بی‌برنامه‌گی و روزمرگی است. احمدی‌نژاد نماینده‌ی اسلام طالبانی‌ست.
محسن رضایی نیز نماینده‌ی همین طیف است با این تفاوت که از بس با تیم رفسنجانی رفت و آمده داشته کمی عاقل شده و لااقل حرف زدن بلد است.
موسوی ، مرد دهه‌ی شصت ، نماینده‌ی طیف چپ انقلاب است و همچنین طیفی که سفارت امریکا را اشغال کرد اکنون پشت سر او ایستاده است.
کروبی تنها کاندیدایی ست که هم بخشی از طیف چپ و هم بخشی از طیف لیبرال را نماینده‌گی می‌کند و شعار‌هایش نیز به این دو طیف نزدیک است . از سهام نفت برای همه گرفته تا تغییر قانون اساسی.
کروبی الحق برنامه‌های بزرگی را به نمایش گذاشته و تا قسمتی حداکثری شعار داده است.
اگر به تیم و برنامه رای می‌دهید مانند کرباسچی  به کروبی رای دهید ولی اگر همچون جناب محسن  کدیور به دنبال تقویت حزب مداری در ایران هستید به موسوی رای دهید.
و این تازه آغاز راه است باید آنقدر رفت تا مانند ترکیه نظامیان را به پادگان ها بازگرداند.

.::: بیشتر بخوانیم :::.
پخش پول نفت در فیش حقوقی کارمندان
انتخاب احمدی نژاد يعني سرکوب بیشتر
حمایت دفتر تحکیم وحدت از مهدی کروبی
مقاومت ميرحسين در برابر سانسور سخنانش در صداوسيما ‌
مهدي كروبي:هيچ كس نمي‌داند تصميمات احمدي‌نژاد از كجا ناشي مي‌شود
نخبگان و انتخابات؛ آیا قهر پایان می‌گیرد؟
اقدام بی‌سابقه روزنامه میرحسین ; چاپ سرمقاله به زبان ترکمنی و کردی کلهری –کرمانشاهی
سه سال حبس برای «سندباد» جاسوس

3 پاسخ to “موسوی یا کروبی ، مسئله این است”

  1. آرمین Says:

    ضمن تشکر از شما برای پستتون، تنها برای اطلاع رسانی بهتر به کسانی که مطلب شما رو مطالعه می کنند، باید عرض کنم که منظور از کدیور در متن آقای «محسن کدیور» هست. خانم «جمیله کدیور» همسر آقای «عطاءالله مهاجرانی» از حامیان آقای کروبی است.
    توضیح دیگری هم راجب به پست شما داشتم و آن مربوط به قسمتی است که نوشته اید : «… دنبال تقویت حزب مداری در ایران هستید به موسوی رای دهید.» باید واقع بین بود. آقای کروبی در جمهوری اسلامی اولین شخصی است که موفق به تشکیل حزب (اعتماد ملی) شده است و خوشبختانه برنامه هایی که در این دوره ارائه کرده اند بر مبنای کار تشکیلاتی است که از حزب ایشان برخاسته است. پس به نظر من باز هم کسانی که بدنبال تقویت احزاب و تشکل های غیر مردمی (NGO) در این کشور هستند، بهترین گزینه ممکن آقای کروبی است.
    من هم تا این دوره انتخابات رو تحریم می کردم، اما این دوره به همان دلیلی که شما گفتید شرایط متفاوت است.

    • aadamha Says:

      بنده هم با گفته های شما موافقم و تا اینجا هم طرفدار جناب کروبی هستم و هم موسوی و 100 درصد مخالف احمدی نژاد و افراد مشابه ایشان.
      خوشحالم که شما هم با تحریم در این دوره مخالف هستید.

      در مورد نام محسن کدیور ، اصلاح شد

      در مورد نوشته “… دنبال تقویت حزب مداری در ایران هستید به موسوی رای دهید.” صرفا گفته های جناب محسن کدیور را نقل کردم (که در روزنامه ی اندیشه نو حمایت خود را از موسوی با ذکر چند دلیل که یکی از آنها جمله ی بالا بود ، اعلام کرده بود )
      و ضمنا احزاب بیشتری از موسوی حمایت کرده اند ( البته این دلیل برتری ایشان نیست . مشارکت – روحانیون مبارز – مجاهدین انقلاب )
      راستی خیلی با ادب نظر نوشتی
      ممنون از وقتی که گذاشتی
      موفق باشید

  2. جنبش عظيم Says:

    لطفا اين اعلاميه را در بين دوستانتان همه جا پخش کنيد:

    تو را خدا کاري کنيد که ستمگران و متقلبان و دروغگويان نتوانند بر ما چيره شوند.
    تو را خدا بجنبيد. توي بالاترين، دنباله، توييتر، فرندفيد، فيس بوک، تالارهاي گفتگو هرجا که ميتونيد مردم را دعوت به مبارزه کنيد تو را خدا بجنبيد فرصت کمه


بیان دیدگاه